OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA XORIJIY TILLARNI O’QITISHNI TAKOMILLASHTIRISHDA TALABALARNING KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH

Mualliflar

  • Ziyoda Xudoyarova Toshkent davlat iqitisodiyot universiteti

DOI:

https://doi.org/10.55439/yutsftim/577

Kalit so‘zlar:

Chet tillarini o‘rganish Oliy ta’lim Kompetensiyalar Til o‘rganish strategiyalari Madaniy kompetentsiya O‘z-o‘zini aks ettirish O‘z-o‘zini baholash Vaqtni boshqarish Intizom Globallashuv Ishga joylashish Madaniy xabardorlik Til darslari O‘z-o‘zidan ta’lim dasturlari Til o‘rganish dasturi O‘qituvchining yo‘l-yo‘riq va yordami

Abstrak

Xorijiy tilni o‘rganish bugungi globallashgan dunyoda oliy ta’limning muhim
tarkibiy qismidir. Til ko'nikmalarini samarali oshirish uchun talabalar motivatsiya, til
o'rganish strategiyalari, madaniy kompetentsiya, o'z-o'zini aks ettirish va o'z-o'zini
baholash, vaqtni boshqarish va intizom kabi bir qator kompetensiyalarga ega bo'lishi
kerak. Ushbu kompetentsiyalarni turli vositalar, masalan, til darslari, mustaqil ta'lim
dasturlari, til o'rganish dasturlari, o'qituvchilarning yo'l-yo'riqlari va yordami orqali
rivojlantirish mumkin. Ushbu kompetensiyalarni rivojlantirish orqali talabalar
o'zlarining mehnatga layoqatliligi va madaniy xabardorligini oshirishlari mumkin, bu
esa ularni global ishchi kuchi talablariga yaxshiroq tayyorlaydi. Oliy o‘quv yurtlari
ushbu kompetensiyalarni shakllantirishda va talabalarga til o‘rganish borasida
muvaffaqiyatga erishishda muhim rol o‘ynaydi.

References

Dornyei , Z. (2005). Til o'rganuvchining psixologiyasi: ikkinchi tilni o'zlashtirishdagi individual farqlar. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Gudykunst , Jahon banki (2012). Farqlarni bartaraf etish: Guruhlararo samarali muloqot. Sage nashrlari.

Oksford, RL (2011). Til o'rganish strategiyalarini o'rgatish va tadqiq qilish. Routledge.

P. (2018). Chet tilini o'rganishda motivatsiyaning o'rni. Journal of Education and Practice, 9(2), 1-7.

Van de Poel , K. va Li, M. (2016). Uyda baynalmilallashtirish orqali madaniyatlararo kompetentsiyani rivojlantirish: Xitoy universiteti misolida. Journal of Studies in International Education, 20(4), 366-383.

Vardi , I. va Bitan , T. (2017). Chet tilini o'rganishni o'z-o'zini tartibga solish: tizimli tahlil. Ta'lim tadqiqotlari sharhi, 22, 107-117.

Zimmerman, BJ (2013). Kognitiv modellashtirishdan o'z-o'zini tartibga solishgacha: ijtimoiy kognitiv martaba yo'li. Pedagogik psixolog, 48(3), 135-147.

Downloads

Nashr qilingan

2023-06-23

How to Cite

Xudoyarova, Z. (2023). OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA XORIJIY TILLARNI O’QITISHNI TAKOMILLASHTIRISHDA TALABALARNING KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH. “YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASIDA FAN VA TA’LIM INTEGRATSIYASI MASALALARI” Mavzusidagi Respublika ilmiy–amaliy Anjumani MAQOLALAR TO’PLAMI, 1(1), 146–150. https://doi.org/10.55439/yutsftim/577