ОЛИЙ ТАЪЛИМ БОШҚАРУВИДА ШАХСНИНГ КАСБИЙ КОМПЕТЕНЦИЯСИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ АСОСИЙ ХУСУСИЯТЛАРИ ВА БОШҚАРУВ МОДЕЛИ

Mualliflar

  • Давлатжон Бегматов Toshkent davlat iqitisodiyot universiteti
  • Олим Турсунов Toshkent davlat iqitisodiyot universiteti

DOI:

https://doi.org/10.55439/yutsftim/560

Kalit so‘zlar:

олий маълумот, меҳнат бозори, рақамли иқтисодиёт

Abstrak

Бугунги кунда, ҳар қачонгидан ҳам кўпроқ Ўзбекистонга, айниқса,
таълимни бошқариш ва маҳаллий ўзини ўзи бошқариш тизимида янги авлод
бошқарув кадрлари керак. Бунинг сабаби шундаки, менежментдаги тизимли
инқироз менежмент тизими ходимларининг интеллектуал салоҳиятида жиддий
камчиликларни аниқлади, уларнинг кўплаб вакиллари янги шароитларда, яъни
турли хил мулк шаклларининг тенглиги, жамият ҳаётини демократлаштириш,
сиёсий ва мафкуравий плюрализм, бозор муносабатларининг шаклланиши
шароитида ишлай олмадилар. Шунинг учун менежерлар ўзларининг касбий
фаолиятларида тобора кўпроқ ваколат инқирозига дуч келмоқдалар, бу
замонавий жамиятдаги ўзгаришлар, жамиятнинг ривожланиш суръати ва
жамоатчилик билан алоқалар тизими уларнинг касбий компетенциясига
қўядиган талаблардан орқада қолиш билан боғлиқ.

References

Schwab K. The Fourth Industrial revolution. World Economic Forum, 2020. URL: https://www.weforum.org/ about/the-fourth-industrial-revolution-by-klausschwab (дата обращения: 05.06.2020).13 2020 / 4 (45)

Тоффлер Э. Третья волна. М.: Изд-во АСТ, 2009. 800 c.

Meak L. The Fourth Industrial Revolution: Changing how we live and work, Cisco`s Technology News site.2020.URL:https://newsroom.cisco.com/featurecontent?type=webcontent&articleId=1999882 (дата обращения: 23.05.2020).

Vasin S., Gamidullaeva L., Shkarupeta E. Emerging Trends and Opportunities for Industry 4.0 Development in Russia // European Research Studies Journal. 2018. Vol. XXI. Issue 3. P. 63—76.

Boston Consulting Group. Man and Machine in Industry 4.0. BCG Analytics. 2020. URL: https://www.bcg.com/ industries/engineered-products-infrastructure /man-machine-industry-4.0 (дата обращения: 19.06.2020).

Hussin A. Education 4.0 Made Simple: Ideas for Teaching // International Journal of Education & Literacy Studies. 2018. Vol. 6. Issue 3. P. 92—98.

Pattabiraman K. LinkedIn’s Most Promising Jobs of 2019. LinkedIn official blog, 2019. URL: https://blog. linkedin.com/2019/january/10/linkedins-mostpromising-jobs-of-2019 (дата обращения: 20.06.2019).

Petrone P. The Skills Companies Need Most in 2019 — And How to Learn Them. LinkedIn the Learning Blog, 2020. URL: https://learning.linkedin.com/blog/top-skills/the-skills-companies-need-most-in-2019--and-how-tolearnthem (дата обращения: 04.07.2020).

World Economic Forum. These are the world’s most respected. URL: https://www.weforum.org/ agenda/2019/01/these-are-the-world-s-most-respectedprofessions/ (дата обращения: 27.06.2020).

Atlass P., Wiebe S. Re-imagining Education Policy and Practice in the Digital Era // Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies. 2017. Vol. 15. Issue 2. P. 48—63.

Группа Всемирного банка, Евразийская экономическая комиссия. Цифровая повестка Евразийского экономического союза до 2025 года: перспективы и рекомендации. URL: http://www.eurasiancommission.org/ru/act/dmi/SiteAssets/%D0%9E%D0%B1%D0%B7%D0%BE%D1%80%20%D0%92%D0%91.pdf (дата обращения: 17.07.2020).

The World Bank. Individuals using the Internet. URL: https://data.worldbank.org/indicator/IT.NET.USER.ZS (дата обращения: 06.07.2020).

WEF Networked Readiness Index. URL: https://reports.weforum.org/globalinformation-technologyreport-2016/networked-readiness-index/ (дата обращения:

05.2020).

Networked Readiness Index: Benchmarking the Future of the Network Economy. Portulans Institute. URL: https://networkreadinessindex.org/#our-story (дата обращения: 14.07.2020).

The Network Readiness Index 2019: Towards a Future-Ready Society. Portulans Institute. URL: https:// networkreadinessindex.org/wp-content/uploads/2020/03/The-Network-Readiness-Index-2019-New-version-March-2020.pdf (дата обращения: 14.07.2020).

The Global Competitiveness Report 2019. Switzerland: World Economic Forum; 2019. URL: http://www3. weforum.org/docs/WEF_The Global Competitiveness Report2019.pdf (дата обращения: 23.06.2020).

Министерство труда и социальной защиты Республики Казахстан. Спрос и предложение рабочей силы на электронной бирже труда за 3 квартал 2019 года. URL: https://iac.enbek.kz/ru/node/719 (дата обращения: 11.05.2020).

Эксперты назвали невостребованные в России профессии. URL: https://www.rbc.ru/rbcfreenews/5d329be 59a794740d4ec2d05 (дата обращения: 15.05.2020).

Группа компаний HeadHunter. Что происходит на рынке труда: итоги-2019. URL: https://hh.ru/article/26045 (дата обращения: 22.05.2020).

Статистический комитет Республики Армения. Социально-экономическое положение Республики Армения в январе-декабре 2019 г. URL: https://www.armstat.am/file/article/sv_12_19r_141.pdf (дата обращения: 28.05.20).

Downloads

Nashr qilingan

2023-06-23

How to Cite

Бегматов , Д., & Турсунов , О. (2023). ОЛИЙ ТАЪЛИМ БОШҚАРУВИДА ШАХСНИНГ КАСБИЙ КОМПЕТЕНЦИЯСИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ АСОСИЙ ХУСУСИЯТЛАРИ ВА БОШҚАРУВ МОДЕЛИ. “YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASIDA FAN VA TA’LIM INTEGRATSIYASI MASALALARI” Mavzusidagi Respublika ilmiy–amaliy Anjumani MAQOLALAR TO’PLAMI, 1(1), 77–84. https://doi.org/10.55439/yutsftim/560